Wyniki wyszukiwania

obraz projektu
FPŚ wpiera partnerów lokalnych przy realizacji praktycznych działań na rzecz zrównoważonego rozwoju i propaguje ekologiczny styl życia. Szkoła Podstawowa im. M. Kopernika w Rodakach chroni dziedzictwo kulturowe i przyrodnicze wsi Rodaki w ramach cyklicznej imprezy "Otwarte zagrody", a także koordynuje pracę Ekologicznych Klubów Europejskich działających w siedmiu szkołach sąsiadujących.  
zastępcza grafika dla projektu Otwórz szkołę! Wirtualne lekcje o instytucjach publicznych
 Tematem projektu „Otwórz szkołę! Wirtualne lekcje o instytucjach publicznych” jest komunikacja i współpraca pomiędzy miejskimi instytucjami nauki, kultury i sztuki oraz urzędami państwowymi. W ramach projektu odbędą się cotygodniowe warsztaty dla dzieci połączone z wizytami w instytucjach funkcjonujących w mieście. Dodatkowo raz w miesiącu zaproszeni zostaną animatorzy kultury, aktywiści i artyści, którzy przeprowadzą z dziećmi zajęcia dotyczące tematu projektu. Projekt przewiduje również powstanie wirtualnej „Gry w miasto” wizualizującej zadania instytucji. Będzie ona miała charakter uniwersalny, a jej reguły będzie można przenieść do każdego miasta w Polsce.
zastępcza grafika dla projektu Podgórz - widmo
Kiedyś Podgórz był samodzielnym miastem. Czy widać jeszcze ślady dawnej świetności? Projekt „Podgórz – widmo” to próba pokazania mieszkańcom dawnej historii Podgórza poprzez zastosowanie aplikacji mobilnej. Pozwoli ona spacerować po widmowym i rzeczywistym Podgórzu, poznawać lokalną historię i oglądać zdjęcia danej przestrzeni sprzed lat.
obraz projektu
Uczniowie szkoły podstawowej będą uczestniczyć w warsztatach fotograficznych, animacji poklatkowej i spotkaniach o sztuce, w czasie których zapoznają się z dziełami wybranych twórców. Będą oglądać obrazy, uczyć się je rozumieć, rozmawiać o nich oraz stworzą filmy animowane i zdjęcia zainspirowane wybranymi dziełami. Oprócz spotkań i warsztatów obejrzą wystawę i wezmą udział w grze miejskiej. Dzieci będą wykorzystywać internet, wyszukując potrzebne im informacje. Będą także tworzyć prezentacje multimedialne, aby spotkania o sztuce nie miały charakteru wykładów lecz raczej warsztatów, podczas których dzieci będą miały okazję uczyć się poprzez działanie. W czasie warsztatów animacji i fotograficznych dzieci w grupach zrealizują dzieła zainspirowane wybranymi przez siebie obrazami. Będą to krótkie animacje lub zdjęcia. Gra miejska będzie podsumowaniem projektu. Będą w niej mogły wziąć udział także dzieci nie będące uczestnikami projektu. Zadania w grze będą dotyczyły sztuki, a zwłaszcza twórców związanych z Głuchołazami. Gra zakończy się pokazem zrealizowanych filmów. Portal glucholazyonline będzie informował na bieżąco o przebiegu projektu oraz umieści filmy i zdjęcia dokumentujące przebieg projektu.
obraz projektu
Projekt przeznaczony dla grupy gimnazjalistów ze szkół sąsiadujących z Parkiem Rzeźby na Bródnie w Warszawie (jednym z projektów Muzeum Sztuki Nowoczesnej). Zaproszeni zostali do ćwiczenia, które polegało na innym spojrzeniu na otaczającą ich rzeczywistość bródnowskich osiedli. Podczas spacerów po dzielnicy szlakami zaproponowanymi przez lokalnych animatorów kultury młodzież poszukiwała nieartystycznych obiektów, które przypominały im obiekty sztuki współczesnej. Zrobili im zdjęcia, wymyślili i opisali historie ich powstania, nagrali ich dźwięki. W cyklu kilkunastu spotkań składających się z wykładu, warsztatu i spaceru studyjnego uczestnicy projektu przygotowali interaktywną, wirtualną mapę dzielnicy, na którą złożyły się miejsca na Bródnie, w których dostrzegli sztukę.  Zaznaczone obiekty zostały umieszczone na mapie wraz ze zdjęciami, historiami lub dźwiękami, podpisane nazwiskiem młodych kuratorów, którzy wybrali je w trakcie spacerów i artystycznie opracowali podczas warsztatów. Odnośniki do mapy znajdą się na stronie Urzędu Dzielnicy Targówek i Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, aby wszyscy mieszkańcy Warszawy mogli poznać niezwykłe miejsca i obiekty odkryte przez gimnazjalistów. Oprócz mapy zwieńczeniem wspólnej pracy będzie wystawa wybranych przez młodzież obiektów i ich dokumentacji. Profil projektu na facebooku: https://www.facebook.com/sztuka.mapy.mapa.sztuki?fref=ts 
obraz projektu
SztukMistrzowie z Krakowa to projekt, który pomaga uczyć w innowacyjny sposób przedmiotów humanistycznych.  Projekt ponadto zachęca do poznawania dziedzictwa kulturowego i historycznego Krakowa, gdyż tematycznie związany jest z okresem Młodej Polski.   Najważniejszym elementem projektu jest gra miejska oparta na zagadce kryminalnej z przełomu wieków. Uczniowie, tropiąc  ślady mordercy (najpierw na Facebooku, potem w rzeczywistym świecie w centrum Krakowa), zdobywają szereg informacji na temat Młodej Polski i modernistycznego Krakowa, gdyż celem autorów projektu jest nauczanie przez zabawę oraz uwrażliwianie na dziedzictwo kulturalne byłej stolicy Polski.   Cały projekt podzielony jest na trzy etapy:   • cześć on-line, czyli działania na Facebooku – już teraz można zajrzeć   • grę miejską, której pierwsza edycja odbędzie się 21 marca 2012 oraz   • lekcję szkolną wg zaproponowanego przez autorów projektu scenariusza.   Ta nowatorska formuła nauczania, zgodnie z intencjami organizatorów rozgrywki, ma sprawić, że już nigdy żaden polonista, historyk czy nauczyciel wiedzy o kulturze nie pozostanie z Gombrowiczowskim dylematem:  „Jak to nie zachwyca Gałkiewicza, jeśli tysiąc razy tłumaczyłem Gałkiewiczowi, że go zachwyca”.   Dowodem na to niech będzie poniższa próbka – początek scenariusza gry:   17. stycznia 1894 r. Michał Chądzyński – aktor Teatru Miejskiego – zastrzelił aktorkę Anielę Wyrwiczównę, a następnie popełnił samobójstwo. Motywem – jak mówiono „na mieście” – miał być zawód miłosny. Funkcjonariusze CK Dyrekcji Policji w Krakowie zabezpieczyli narzędzie zbrodni – amerykański rewolwer Smith & Wesson Model 1 (kal. 5,6 mm). Siedem lat później – 17. października 1901 r. – przed wejściem do Parku Jordana strzałem w skroń samobójstwo popełnił Michał Bałucki – pisarz i publicysta reprezentujący odchodzącą w przeszłość epokę polskiego pozytywizmu. Plotki mówiły o nerwicy i ogólnej frustracji pisarza, znanego z długich sporów ze środowiskami Młodej Polski. Policja zabezpieczyła broń: ponownie był to rewolwer stosunkowo rzadkiej marki S&W Model…   Nieprawdaż, że brzmi intrygująco?   Zainteresowanych dalszą historią, projektem oraz materiałami dydaktycznymi polecamy stronę na Facebooku: www.facebook.com/pages/Sztukmistrzowie-z-Krakowa/285125024886585 oraz nawww.sztukmistrzowie.com.pl
zastępcza grafika dla projektu Terra Nova spółka z o.o.
Projekt zakłada stworzenie wielotygodniowej i wielowątkowej gry miejskiej alternatywnej rzeczywistości (ARG). Fabuła mówi o podróżniku w czasie, rozbijającym swój wehikuł na terenie dziewietnastowiecznej Łodzi. Nie mogąc wrócić do swojego świata, jest zmuszony osiedlić się w niej.
obraz projektu
Pomysłodawcą projektu jest Stowarzyszenie Monopol Warszawski, które zajmuje się animacją życia kulturalnego w Warszawie, promocją prawobrzeżnej stolicy oraz informacją kulturalną. Partneruje mu Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia w Gdańsku, prężna instytucja kulturalno-edukacyjna, działająca w wielu obszarach sztuki, otwarta na nowe technologie.  
obraz projektu
Projekt „UNIEJÓW W FOTOKODACH” umożliwi młodzieży z gminy Uniejów poznanie swojego miasta i korzeni, zapewni ciekawe narzędzie edukacji regionalnej, w czynny sposób pomoże dotrzeć do historii przodków. Założeniem projektu jest połączenie elementów edukacyjnych z nowoczesnymi technologiami.
zastępcza grafika dla projektu Wirtualno- realny Morąg- gra miejska.
Gimnazjaliści i licealiści z Morąga staną się uczestnikami gry miejskiej. Odwiedzą w "realu" nieznane, choć bliskie miejsca w ich otoczeniu, a dzięki nowym technologiom dokładniej poznają wartość historyczną i kulturalną swojego miasta. Pierwszy etap gry będzie rozgrywany na Facebooku. Tam pojawią się informacje ułatwiające udział w grze w „realu”, tam będą zamieszczone zadania, których rozwiązanie będzie punktowane w końcowej klasyfikacji. Nawigacja podczas gry będzie odbywała się dzięki aplikacji Google maps na tabletach i smartfonach. Z każdego punktu gry drużyna będzie przesyłała rozwiązanie zadania na Facebook. Kody QR będą służyły jako nośnik informacji potrzebnych do rozwiązywania zadań. Dokumentacja i promocja projektu będzie odbywać się na stronie internetowej szkoły oraz portalach społecznościowych. Projekt zakłada współpracę szkoły z informacją turystyczną, galerią w ratuszu, właścicielami wieży ciśnień i zamku, parafią rzymsko- katolicką, lokalną telewizją i portalem internetowym. Scenariusz gry złożony zostanie w bibliotece do wykorzystania przez chętnych.
<< 2 >>

zobacz pomysły uwolnione w edycjach Akademii Orange



Akademia Orange - Licencja
O ile nie jest to stwierdzone inaczej, to materiały prezentowane w tym serwisie, stworzone w ramach programu Akademia Orange, są dostępne na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska. Pewne prawa zastrzeżone na rzecz autorów poszczególnych materiałów. (Więcej informacji o licencjonowaniu materiałów Akademii Orange).


ikona facebook