Wyniki wyszukiwania

zastępcza grafika dla projektu 3Detale Łodzi
Młodzi mieszkańcy Łodzi będą pogłębiać znajomość architektury oraz historii miasta dzięki wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi multimedialnych takich jak oprogramowanie do tworzenia modeli 3D, fotografii cyfrowej, filmu czy maszyn do fizycznego wytwarzania modeli. W trakcie kilkudziesięciu spacerów fotograficznych uczniowie będą obserwować i dokumentować bogate w detale łódzkie kamienice. Następnie ogłoszony zostanie konkurs fotograficzny, którego tematem będzie łódzki detal, a autorzy najciekawszych zdjęć zostaną nagrodzeni warsztatami z tworzenia modeli 3D oraz wykorzystania innych programów graficznych. Nagrodą dla najlepszych twórców modeli będzie wydrukowanie ich na prawdziwej drukarce 3D. Stworzone przez młodzież modele 3D wmontujemy w film edukacyjny o architekturze Łodzi. Z pomocą studentów Uniwersytetu Łódzkiego powstanie także przewodnik po detalach w postaci pliku PDF, który będzie można pobrać ze strony Muzeum Miasta Łodzi. We współpracy z Akademią Sztuk Pięknych powstanie wielka rzeźba łódzkiego detalu o pomnikowych rozmiarach, która stanie w centralnym punkcie miasta aby łodzianie mogli dostrzec sam detal i zapoznać się z projektem realizowanym w ramach Akademii Orange. Odsłonięcie "pomnika detalu" będzie punktem kulminacyjnym finałowej gry miejskiej.
obraz projektu
Projekt dla młodzieży gimnazjalnej i ponad gimnazjalnej w Cieszynie, realizowany przy wsparciu Fundacji Orange. Bezpłatne warsztaty audio i video oraz portal edukacyjno-społecznościowy. Formularz zgłoszeniowy na warsztaty -www.av.art.pl
zastępcza grafika dla projektu Akademia Orange IV EDYCJA
Już po raz czwarty Fundacja Orange ogłosiła konkurs dla instytucji i organizacji zajmujących się edukacją kulturalną. Zapraszamy pracujących z dziećmi i młodzieżą do udziału w Akademii Orange – programie nowoczesnej edukacji kulturalnej. Przyznamy granty na realizację innowacyjnych projektów, w których młodzi ludzie stają się twórcami kultury.  
zastępcza grafika dla projektu Akademia Orange V EDYCJA
http://www.akademiaorange.pl/  
obraz projektu
Już po raz szósty Fundacja Orange ogłosiła konkurs dla instytucji i organizacji zajmujących się edukacją kulturalną. Zapraszamy pracujących z dziećmi i młodzieżą do udziału w Akademii Orange – programie nowoczesnej edukacji kulturalnej. Przyznamy granty na realizację innowacyjnych projektów, w których młodzi ludzie stają się twórcami kultury.  Regulamin VI edycji Akademii Orange dostępny jest pod adresem http://akademiaorange.pl/about/regulamin_programu/
obraz projektu
 „Akcja! Komiks w ruchu” składa się z dwóch cykli warsztatów. Pierwszy, prowadzony przez znanego artystę Jacka Frąsia, wprowadzi uczestników w tajniki przygotowywania komiksu. Zostanie wówczas przygotowany scenariusz filmu, którego realizacja odbędzie się w drugiej części warsztatów. Powstały film, a dokładniej „motion comics”, co tłumaczy się jako „komiks w ruchu”, łączy dwa gatunki: komiks i film. Efekty warsztatów zostaną zaprezentowane podczas Festiwalu Animation Now! 2012 oraz udostępnione w Internecie wraz z relacją i filmem instruktażowym.
obraz projektu
Młodzież spróbuje przełożyć dawne gry i zabawy podwórkowe na współczesne media. W pierwszym etapie uczestnicy warsztatów przeprowadzą wywiady z seniorami (używając kamery i rejestratorów dźwięku). Uczestnicy zapytają o dawne podwórkowe gry i zabawy, które następnie spróbują opracować w formie „nowych” gier podwórkowych, wykorzystujących nowe technologie i współczesne media (telefony komórkowe, czujniki ruchu, system Arduino). W drugim etapie odbędzie się seria warsztatów podwórkowych w dwóch województwach (na Mazowszu i na Podlasiu). Na warsztatach będą testowane różne rozwiązania, w tym również takie, które łatwo będzie samodzielnie powtarzać. Powstaną scenariusze zabaw możliwych do przeprowadzenia w każdej części Polski. Ostatnim etapem projektu będzie stworzenie platformy internetowej, trwałego produktu, która będzie przełożeniem dawnych gier i zabaw na internetowe gry oraz gdzie będą zamieszczone scenariusze. Platforma będzie efektem pracy kilku zdolnych grafików, będzie ciekawa wizualnie i będzie alternatywą dla tandetnych plastycznie gier on line dostępnych obecnie w sieci. Grupa seniorów będzie czynnie uczestniczyć w całym procesie opracowywania gier i zabaw. http://www.buum.org
obraz projektu
 Projekt będzie miał postać warsztatów, podczas których wybrane bajki polskie i peruwiańskie zostaną przetłumaczone na odpowiednio język hiszpański i polski oraz nagrane zostaną profesjonalne wersje audio tych bajek. Młodzież, która przygotuje nagrania, zaprezentuje wyniki swojej pracy podczas imprezy zorganizowanej dla dzieci – nawiązany zostanie dialog międzypokoleniowy. Bajki zostaną zebrane w postaci e-booka i rozpowszechnione w Internecie, dodatkowo opracowany zostanie program edukacji międzykulturowej dla dzieci. Nagrana płyta DVD zawierająca wersję audio i tekstową bajek zostanie też rozesłana do przedszkoli, klubów malucha, itp. Audio bajki można usłyszeć tutaj: http://fundacjapapaya.pl/audio-2/
zastępcza grafika dla projektu Dostarczenie narzędzi do przygotowywania kreacji multimedialnych przez uczniów początkowych klas szkół podstawowych jako fragment polonizowania platformy edukacyjnej Sugar (One Laptop Per Child)
 Celem projektu jest przygotowanie i udostępnienie bezpłatnych multimedialnych narzędzi edukacyjnych i twórczych dla dzieci w wieku szkolnym, aplikacji profesjonalnie przygotowanych, sprawdzonych i o bardzo szerokich możliwościach, w polskiej wersji językowej z otwartą licencją. Darmowe narzędzia do pracy i zabawy będą dostępne dla wszystkich, szczególnie dla tych najuboższych, co przeciwdziała wykluczeniu cyfrowemu. Dzieci będą mogły rozwijać umiejętności twórcze i aktywnie uczestniczyć w tworzeniu kultury.
obraz projektu
Projekt „DWA w 3D” składa się z dwóch etapów: Etap pierwszy polega na aktywnym zwiedzaniu i przeprowadzeniu wideo dokumentacji [zapis w 3D oraz HD] wybranych wydarzeń artystycznych odbywających się w Trójmieście- wernisaży, koncertów, festiwali, jak również wywiadów z artystami.
1 3 >>

zobacz pomysły uwolnione w edycjach Akademii Orange



Akademia Orange - Licencja
O ile nie jest to stwierdzone inaczej, to materiały prezentowane w tym serwisie, stworzone w ramach programu Akademia Orange, są dostępne na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska. Pewne prawa zastrzeżone na rzecz autorów poszczególnych materiałów. (Więcej informacji o licencjonowaniu materiałów Akademii Orange).


ikona facebook